23-07-2015 Precario Liggeld 2015

De afdeling belasting van de gemeente Rotterdam heeft alle bewoners op een woonboot een aanslag verstuurd voor 2015. Inmiddels leven wij in maand 7!!!! De inhoud van de brief/aanslag klopt niet geheel. Indien u hier bezwaar voor aan wilt tekenen, kunt u gebruik maken van onderstaand voorbeeld. Er wordt gesproken van een belasting. Dit is niet correct. Tevens worden de bewoners verzocht om het bedrag in 1x te voldoen. Al jaren betalen wij de 'huur' van de ligplaats per maand. immers 'een huur huis betaal je ook niet per jaar', maar per maand. De term "betalingsregeling" is hier dan ook niet gepast. Op deze punten kunt u bezwaar aantekenen en voorstellen om het bedrag zoals gebruikelijk per 12 maanden te voldoen. Heeft u meer vragen of klachten? Neem dan contact op met de ZOAB via het contactformulier.

VOORBEELD BRIEF

Gemeentebelastingen
3000 KR Rotterdam
e-mail: debiteurenbeheer@rotterdam.nl

Betreft: aanslag nummer [vul hier uw aanslagnummer in]

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij maak ik bezwaar tegen uw aanslag 'precario liggeld' over 2015.
Allereerst is deze rekening onfatsoenlijk laat in het jaar verstuurd.
Gebruikelijk is dat we aan het begin van het jaar weten hoeveel liggeld er betaald moet worden en hebben we een maandelijkse betalingsmogelijkheid.
Ten tweede noemt u het precario, terwijl het geen belasting is. De gemeente heft een recht en dat is net even iets anders.
In ieder geval verzoek ik om een betalingsregeling waarbij ik per maand liggeld betaal, waarbij de laatste termijn voor het jaar 2015 wordt betaald in augustus.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik hoogachtend,

[Uw naam]
[Uw adres]