Drijfvuil

Drijfvuil, afval wat langs komt drijven. Wie stoort zich er niet aan? Van kleine plastic flesjes tot complete meubelen. Alles komt langs gedreven. Veel wordt er door de bewoners uit gehaald, maar lang niet alles. Vanuit alle hoeken komen de stukken naar ons toe gedreven. Al dan niet bewust in het water gegooid, zoals fietsen, winkelwagens en wat al dan niet meer. Het hout kan je met slechts een paar dagen op de wal drogen, zo opstoken in de kachel. Maar de andere delen die soms voorbij komen drijven, laten we liggen. Hiervoor kan je de gemeente bellen op het telefoonnummer 14010 (geen 010 ervoor, alleen 14010). Hier kan je de klacht doorgeven wat er voor je deur langs komt gedreven. De heren van de Roteb boot maken ons kanaal dan weer schoon.

Informatie:
Zwerfvuil / Drijfvuil klachten: Tel: 14010
Website: http://www.rotterdam.nl/schonestad

Update 20-01-2015

BuitenBeter App
Stel, u ziet een kapotte straatlantaarn in uw straat. U neemt met de app een foto van de straatlantaarn. U kiest in het veld ‘probleem’ voor de categorie ‘Kapotte straatverlichting’. De smartphone bepaalt zelf de locatie. Eventueel voegt u nog een opmerking toe. U verzendt het bericht en klaar! Via het meldingensysteem van de gemeente kunt u de afhandeling van uw melding volgen. De app is beschikbaar voor iPhone, Android, BlackBerry, Windows Mobile en Windows Phone 7. Via de BuitenBeter-app ontvangt de gemeente zo’n 150 meldingen per week. Dat is 85 procent van het totaal aantal meldingen dat via apps en andere websites dan die van de gemeente Rotterdam binnenkomt. De gemeente is blij met alle meldingen van bewoners. Op deze manier werken gemeente en bewoners samen om de stad zo netjes mogelijk te houden.

Snellere verwerking
Dankzij een verbetering in de techniek komen meldingen via de app BuitenBeter nu automatisch terecht in het meldingensysteem van de gemeente. Daardoor heeft de gemeente nu minder werk aan het verwerken van de meldingen. Dat scheelt tijd en dus kosten. In de oude situatie gingen soms ook gegevens verloren. Met deze app is dat verleden tijd. Omdat met de melding de GPS-coördinaten meekomen, is het voor de gemeente meteen duidelijk waar het probleem is gesignaleerd.

Download nu de BuiterBeter App: http://www.buitenbeter.nl/apps/

SNEL MENU AANMELDEN

Aanmelden Nieuwsbrief voor het laatste nieuws of belangrijke mededelingen
Klik hier om je aan te melden

Aanmelden als lid van de Vereniging ZOAB en krijg toegang tot de site

FORUM

Praat mee in het Forum van ZOAB
over van alles met en over
en om het wonen op het water.

Het algemene e-mailadres van
ZOAB voor alle vragen: info@zoabrotterdam.nl

Bankrekening: ING 8129483